Zewnętrzna firma szkoleniowa. Kryteria wyboru.

Wybór odpowiedniego szkoleniowca to nie lada dylemat. Konkurencja na rynku szkoleniowym jest ogromna, a ofert są tysiące. Nam zależy natomiast na tym, aby szkolenie wsparło realizację celów naszego przedsiębiorstwa, a nie było jedynie sztuką dla sztuki. Wyboru, wbrew pozorom, nie ułatwia duże zróżnicowanie cenowe. Bo czy najdroższa firma szkoleniowa to gwarancja sukcesu? A może mniejsze firmy, oferujące niższe ceny poradzą sobie lepiej. Przedstawiamy najważniejsze kryteria wyboru zewnętrznej firmy szkoleniowej.

Kompetencje trenera
To szkoleniowiec wpływa na zakres wiedzy i umiejętności zdobytych przez uczestników szkolenia. W pierwszej kolejności powinniśmy wziąć pod uwagę firmy, które mają w swojej kadrze trenerów praktyków. Jeżeli interesuje nas szkolenie z zakresu technik sprzedażowych, dobrym wyborem będzie trener, który choć przez kilka lat pracował w handlu. Szkoleniowiec posiadający doświadczenie w danym zawodzie stykał się przecież z dokładnie takimi samymi problemami, jakie mają uczestnicy szkolenia. Stanie się, zatem dla nich bardziej wiarygodny, a jego warsztaty będą bardziej skuteczne.

Istotne jest także doświadczenie w pracy trenera, czyli liczba godzin spędzonych na salach szkoleniowych przez danego szkoleniowca. Doskonałą rekomendacją jest zawsze dyplom jednej z uznanych w Polsce lub za granicą akademii trenerskiej. Być może nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale w Polsce funkcjonuje obecnie ponad 50 szkół trenerów. Tych naprawdę wartościowych jest jednak niewiele. Skończenie sprawdzonej akademii na pewno podnosi prestiż zawodowy trenera i daje pewną gwarancję wysokiego standardu usług szkoleniowych.

Cena szkolenia
Cena nie może stanowić ostatecznego kryterium wyboru szkolenia. Musimy mieć świadomość szkolenie to produkt, a jego tworzenie to długi i dosyć skomplikowany proces. Można zrobić tanie szkolenie. Pozostaje jednak pytanie, czy będzie ono skuteczne? Tanie rozwiązanie to droga na skróty, a gotowe programy szkoleniowe o uniwersalnym charakterze z reguły wcale się nie sprawdzają. Profesjonalne szkolenie wymaga przeanalizowanie poszczególnych elementów danego biznesu oraz diagnozy potrzeb rozwojowych pracowników oraz samego przedsiębiorstwa. Wymaga także ogromnego zaangażowania ze strony szkoleniowcy. Nic, więc dziwnego, że za dobre szkolenie zapłacimy więcej. Potraktujmy to jednak, jako inwestycję, która po jakimś czasie przyniesie zyski.

Kategorie: Szkolenia,