Jakie szkolenia cieszą się największym zainteresowaniem?

Rynek szkoleniowy jest coraz większy, a liczba ofert rozmaitych szkoleń może przyprawić o zawrót głowy. Szkolenia coraz bardziej przyciągają pracodawców, którzy są gotowi dokształcać swoich pracowników. Oczywiście, jedne szkolenia budzą większe zainteresowanie, inne nie cieszą się zbyt dużą popularnością.

Absolutny top, czyli szkolenia finansowe
Zainteresowanie szkoleniami finansowymi jest ogromne i jest to tendencja widoczna od kilku lat. Pracownicy na potęgę podnoszą swoją wiedzę i umiejętności z zakresu podatków, rachunkowości i finansów. Wynika to z faktu, że informacje zdobywane w zawodach finansowych bardzo szybko ulegają dezaktualizacji. Pracodawcy są wręcz zmuszeni do inwestycji w rozwój swojej kadry w tych dziedzinach. Wśród szkoleń finansowych znajdują się takie, które wzbudzają zainteresowanie przez cały czas, ale i takie, które pojawiają się na rynku cyklicznie. Przykładem są szkolenia bilansowe.

Popularność szkoleń miękkich
Tego rodzaju szkolenia notują spory wzrost popularności. Jakie kursy zaliczane są do tzw. szkoleń miękkich? Umiejętność współpracy, dobra organizacja czasu, podnoszenie motywacji. To tylko jedne z wielu przykładów. Szkolenia miękkie pozwalają rozwijać cechy pożądane u pracownika. Zdarzają się przypadki, że firma zatrudnia wykwalifikowaną, doskonale wykształconą kadrę, a mimo to wyniki przedsiębiorstwa nie są zadowalające. Problemem mogą być umiejętności interpersonalne czy brak wzajemnego porozumienia w zespole. Warto wówczas pomyśleć o przeprowadzeniu szkolenia, które podniesie zdolności interpersonalne pracowników. Niesłabnącym powodzeniem cieszą się także szkolenia z zakresu zwiększania umiejętności kierowniczych i zarządzania ludźmi.

Wzrost zainteresowania językami obcymi
Znajomość języków obcych to jedno z najczęstszych wymagań pojawiających się w ogłoszeniach o pracę. Pracodawcy doceniają pracowników, którzy władają językami. Oczywiście znajomość takich języków, jak angielski czy niemiecki jest absolutną podstawą. Ale coraz bardziej popularne stają się języki nietypowe, jak norweski czy węgierski. Pracodawcy chętnie wysyłają swoich pracowników na szkolenia językowe. Dotyczy to szczególnie pracowników, którzy często stykają się z klientami zewnętrznymi. Umiejętności językowe umożliwiają przełamanie barier, usprawniają codzienną pracę w zespole oraz pozwalają na swobodną komunikację z szerszym audytorium np. w trakcie oficjalnych wystąpień.

Kategorie: Szkolenia,